טיפול קונבנציונאלי לצרבתצרבת היא תופעה מוכרת ומעיקה למדי אשר יכולה להוות סימן לבעיה רפואית אחרת או שעומדת בפני עצמה.

כמעט כל אדם יסבול מביטוי של צרבת לפחות פעם אחת במהלך חייו כאשר ברוב המקרים היא חולפת מעצמה, אולם בחלק מהמקרים היא הופכת לבעיה כרונית אשר יכולה להיות מלווה בסימפטומים חריפים הפוגעים באיכות החיים.

מהי צרבת?

הצרבת היא בעיה רפואית נפוצה המתאפיינת בתחושת צריבה, כאב ובעירה לאורך הוושט במרכז החזה. הצרבת נוצרת בשל חזרה של מזון ומיצי קיבה אל הוושט מה שיוצר מגע בין חומצות הקיבה לרירית הוושט אשר יכול להוביל לנזק ולכוויה.

הגורם לצרבת טמון בדרך כלל בחולשה של השריר הטבעתי – סוגר הוושט אשר נמצא בין תחתית הוושט לקיבה ותפקידו למנוע חזרה של מזון מהקיבה לוושט, כתוצאה ממצבים פיזיולוגיים, נפשיים ורפואיים כגון בקע סרעפתי או היריון הוא עלול להיחלש ולעורר את הבעיה.

מאפיינים ותסמינים

הצרבת מתאפיינת במספר תסמינים אשר נוטים להחמיר עם הזמן כתלות בתכיפות ותדירות ההתקפים, כאשר הצרבת הופכת ליומיומית היא מוגדרת כמצב של רפלוקס רפואי:

סימנים של צרבת הדורשים קבלת טיפול רפואי ומהווים סיכון בריאותי ממשי כוללים:

טיפול רפואי לצרבת נדרש כאשר:

טיפול קונבנציונאלי

ברוב המקרים הצרבת חולפת מאליה וההתמודדות עמה כוללת שינויים באורח החיים או שימוש בתרופות ללא מרשם. שינויים באורח החיים כוללים:

נוסף על שינויים באורח החיים ניתן לשלב טיפול תרופתי באמצעות:

צרבת עלולה להפוך למסוכנת כאשר היא מלווה בסיבוכים בהם הופעת דלקת בוושט, היצרות הוושט ואף בסיכון לחלות בסרטן הוושט. במידה וקיים חשש לנזק חמור לוושט, יש לבצע בדיקה אנדוסקופית על מנת לשלול מצבים חמורים ולהתאים טיפול יסודי ומתאים.

במקרים קשים כאשר שיטות הטיפול האחרות לא מועילות יש צורך בניתוח לתיקון הבעיה האנטומית הגורמת לצרבת:

דילוג לתוכן